Wszyscy interesariusze Grupy Kapitałowej LOTOS wywierają wpływ na to, w jakim stopniu uda nam się wytworzyć wartość ekonomiczną, a także wartość dla społeczeństwa i środowiska naturalnego. Dlatego dążymy do budowania trwałych dwustronnych relacji z wszystkimi grupami naszych interesariuszy. W procesie podejmowania decyzji, które ich dotyczą, zawsze bierzemy pod uwagę ich korzyść. Pozostajemy w ciągłym dialogu z naszym otoczeniem, dostosowując metody jego prowadzenia do każdej z grup interesariuszy. Nadrzędnym celem dialogu jest wypracowywanie rozwiązań, które i nam, i naszym interesariuszom pozwolą na czerpanie długofalowych korzyści. Kluczem do sukcesu jest jak najlepsze rozpoznanie ich rzeczywistych potrzeb i oczekiwań. Udaje nam się je skutecznie diagnozować m.in. poprzez:
- systematyczne badanie satysfakcji klientów i kontrahentów Zobacz jak w 2017 oceniali nas klienci i kontrahenci
- regularna wymiana informacji z uczestnikami rynku kapitałowego, z wykorzystaniem serwisu Relacji Inwestorskich, a także podczas organizowanego Road Show,
- zgodne z bieżącym zapotrzebowaniem kontakty z regulatorami i organizacjami kontrolnymi i monitorującymi,
- dialog z pracownikami, w ramach bieżącej pracy a także z wykorzystaniem związków zawodowych, czy regularnego mierzenia ich satysfakcji z pracy.
Kluczowych interesariuszy identyfikujemy w oparciu o zakres wpływu, jaki na nas wywierają i to, jak nasza działalność oddziałuje na nich.
W naszym otoczeniu wewnętrznym kluczowymi interesariuszami są:
- pracownicy,
- spółki grupy kapitałowej,
- organizacje związkowe,
- Rada Pracowników.
Nasze otoczeniu społeczne tworzą przede wszystkim:
- społeczności lokalne,
- organizacje pozarządowe,
- administracja rządowa,
- jednostki samorządu terytorialnego,
- instytuty naukowo-badawcze i ośrodki edukacyjne,
- organizacje pracodawców,
- środowisko naturalne,
- potencjalni pracownicy,
- media.
W naszym otoczeniu rynkowym na szczególną uwagę zasługują:
- wykonawcy i podwykonawcy,
- dostawcy,
- odbiorcy i klienci,
- uczestnicy rynku kapitałowego,
- partnerzy biznesowi,
- firmy konkurencyjne,
- organizacje branżowe i instytucje międzynarodowe,
- organizacje kontrolne i monitorujące.